První škola v obci byla otevřena v roce 1924. V roce 1928 se začala stavět nová budova na pozemku, který obci daroval piaristický řád. Podmínkou bylo pozemek nevyužít k jiným účelům a ani ho nezmenšit. Vyučovat v nové budově se začalo od ledna 1929. 6. září 2004 byl otevřen 2. stupeň v rámci první přístavby s 6 učebnami. V září 2014 byla otevřena druhá přístavba s 5 učebnami a moderní tělocvičnou.
Skills Builder
Škola je zapojena do projektu Rozvoj socio-emočních dovedností v MŠ a ZŠ - Skills Builder, kterou realizuje SCHOLA EMPIRICA, z.s.
Škola se zapojilia do projektu Rozvoj socio-emočních dovedností v MŠ a ZŠ (CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016373) - Skills Builder, kterou realizuje SCHOLA EMPIRICA, z.s.
Do projektu byly vybrány dvě základní školy ze Středočeského kraje – mezi nimi i ta naše a škola se stala spolupracující organizací.
Nutno podotknout, že v rámci jednotlivých dovedností naše škola většinu z nich aplikuje zcela přirozeně a i díky této zkušenosti byla vybrána pro pilotní ověření metodiky.
Cílem projektu je podpořit učitele, kteří se projekt rozhodli realizovat , v rozvoji měkkých dovedností svých žáků, prostřednictvím přenosu a uzpůsobení zahraniční evidence-based metodiky Skills Builder do prostředí ZŠ v ČR. Metodika rozvíjí měkké dovednosti u dětí a mladých lidí od věku 6 do 18 let. Zaměřuje se na podporu osmi základních měkkých dovedností, které prostupují jednotlivými klíčovými kompetencemi vymezenými rámcovým vzdělávacím programem pro ZŠ, je možné je vztáhnout a integrovat do všech devíti vzdělávacích oblastí RVP. Skills Builder pracuje s rozvojem těchto 8 dovedností: 1. Schopnost naslouchat, 2. Prezentační dovednosti, 3. Schopnost řešit problémy, 4. Kreativní myšlení, 5. Pozitivní nastavení, 6. Cílevědomost, 7. Vůdčí schopnosti, 8. Týmová práce. Metodiku lze využít u žáků na prvním i druhém stupni ZŠ, má přesah i do předškolního vzdělávání.
Po prvotním vyplnění postojového dotazníku nejprve zapojení pedagogové shlédli ze záznamu úvodní přednášky k metodice Skills Builder a potom se zúčastnili on-line konference, kterou vedl zahraniční mentor Skills Builder James Prideaux. Na začátku prázdnin jsme obdrželi metodiku, kterou v současné době pročítáme, každý má „domácí úkol“ - vybrat jednu z oblastí a rozpracovat její využití pro vlastní praxi. Podle původních plánů by nás měla čekat ještě pětidenní zahraniční stáž, ale v této době není její konání ještě potvrzeno. Zatím se tedy připravujeme teoreticky, během podzimních měsíců nás čeká několik konzultací s odbornými garanty, setkání pracovníků zapojených do pilotního ověřování a samozřejmě navazující práce s dětmi.
Vzhledem k tomu, že rozvoj většiny zmíněných dovedností aplikujeme úspěšně již dlouhá léta, je pilotování tohoto projektu pro nás výzvou a zároveň možností, jak předat své zkušenosti i ostatním školám a hlavně implementovat případně nové metody do výuky.
Kateřina Schejbalová, Dana Sauerová
Datum poslední aktualizace: 13. 8. 2020 23:28