První škola v obci byla otevřena v roce 1924. V roce 1928 se začala stavět nová budova na pozemku, který obci daroval piaristický řád. Podmínkou bylo pozemek nevyužít k jiným účelům a ani ho nezmenšit. Vyučovat v nové budově se začalo od ledna 1929. 6. září 2004 byl otevřen 2. stupeň v rámci první přístavby s 6 učebnami. V září 2014 byla otevřena druhá přístavba s 5 učebnami a moderní tělocvičnou.
EU peníze školám-Moderní škola
- Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost
- Oblast podpory: 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách
- Název projektu: Moderní škola
Naše škola byla zapojena do programu MŠMT podpory OP VK 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách, mediálně známý pod názvem „EU peníze školám“. Jejím smyslem bylo podpořit rozvoj oblastí, které se dlouhodobě ukazují jako problematické v rámci vzdělávání na základních školách v ČR.
Stručný popis projektu Základní školy Strančice:
Cílem projektu bylo prostřednictvím nových metod a nástrojů docílit zlepšení stavu počátečního vzdělávání na Základní škole Strančice v České republice. Zkvalitnění a zefektivnění výuky bylo dosaženo metodickým vzděláváním a podpůrnými kurzy pedagogických pracovníků, tvorbou a následným používáním nových metodických pomůcek a učebních materiálů ve výuce.Tento projekt byl spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cílem OP VK byl rozvoj vzdělanostní společnosti za účelem posílení konkurenceschopnosti ČR prostřednictvím modernizace systémů počátečního, sekundárního, terciárního a dalšího vzdělávání, jejich propojení do komplexního systému celoživotního učení a zlepšení podmínek ve výzkumu a vývoji.
Globální cíl prioritní osy 1 byl rozvoj a zkvalitňování počátečního vzdělávání s důrazem na zlepšení klíčových kompetencí absolventů garantujících uplatnitelnost na trhu práce a zvýšení motivace k dalšímu vzdělávání.
Cílem podpory Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost oblasti podpory 1.4 (dále jen „OP VK 1.4“) bylo zvýšení kvality vzdělávání v Základní škola Strančice, okres Praha východ.
Při realizaci OP VK 1.4 byly podpořeny následující cílové skupiny:
- z realizace projektu mělo užitek většina ze 272 žáků školy
- do projektu se zapojilo nejméně 11 pedagogických pracovníků školy
- u žáků a pedagogů školy se zvýšila informační gramotnost
- zvýšila se kvalifikace pedagogů vyučujících cizí jazyky
- zvýšila se dovednost pedagogických pracovníků v oblasti digitálních technologií využitelných pro zavedení efektivních vyučovacích metod a forem
- v rámci projektu došlo k řešení problematiky v souladu s prevencí rizikového chování pro 4 třídy, která byla v jednotlivých třídách aktuální
V souladu s globálními cíly OP VK 1.4 a se Školním vzdělávacím programem školy (dále jen „ŠVP“), materiálními potřebami a personálními možnostmi školy byly z možných sedmi podporovaných oblastí v OP VK 1.4. realizovány následující klíčové aktivity:
II. Cizí jazyky
III. Využití ICT
VII. Inkluzívní vzdělávání
Hlavním cílem projektu byla tvorba nových vzdělávacích materiálů, jejich začlenění do výuky a zlepšení materiálního vybavení školy především v oblasti informačních a komunikačních technologií. Škola získala z dotace 10 nových interaktivních tabulí, zakoupil se nový školní server, vybavila se počítačová učebna.
Mezi další cíle patřilo další vzdělávání pedagogických pracovníků v jednotlivých podporovaných oblastech klíčových aktivit. Došlo k rozvoji profesních kompetencí pedagoga při změně technologických podmínek digitálního prostředí školy. Cílem byl profesní růst pedagogických pracovníků v oblasti informačních a komunikačních technologiích. Pedagogický pracovník rozšířil své kompetence k využití ICT v jednotlivých předmětech či vzdělávacích oblastech včetně využití interaktivních tabulí ve výuce či tvorbě DUM. Tento cíl podpořil zkvalitnění výuky, její dynamičnost, originalitu a vzájemnou interakci mezi pedagogem a žákem a tím i zvýšenou motivaci žáka a zlepšení studijních výsledků. Zvýšením kvalifikace učitelů cizích jazyků došlo ke zkvalitnění metodiky výuky cizích jazyků. Specifickým primárním preventivním programem bylo řešeno snížení výskytu rizikového chování žáků ZŠ Strančice, okres Praha východ a přispělo se k vytváření pozitivního sociálního klimatu ve skupině, potažmo ve škole a zdravých mezilidských vztahů.
Veškeré prostředky byly použity za účelem dotace, kterým byla podpora kvalitního vzdělávání žáků na základních školách a realizace projektu v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v prioritní ose 1, oblasti podpory 1.4 provádění klíčových aktivit a naplnění výstupů v rámci šablon klíčových aktivit.
ZŠ Strančice zpracovala v rámci šablony III/2 DUMy .Veškeré DUMy základní škola uveřejnila a sdílí na na veřejně přístupných webových stránkách www.dumy.cz .
Přílohy
opvk.png
Datum poslední aktualizace: 17. 4. 2020 23:24