První škola v obci byla otevřena v roce 1924. V roce 1928 se začala stavět nová budova na pozemku, který obci daroval piaristický řád. Podmínkou bylo pozemek nevyužít k jiným účelům a ani ho nezmenšit. Vyučovat v nové budově se začalo od ledna 1929. 6. září 2004 byl otevřen 2. stupeň v rámci první přístavby s 6 učebnami. V září 2014 byla otevřena druhá přístavba s 5 učebnami a moderní tělocvičnou.
eTwinning
Do aktivity eTwinnningu je ZŠ Strančice zapojena od školního roku 2012 - 13.
Naším cílem je poznat jiné země, jejich kultury a zvyky, najít si kamarády, poznat jejich koníčky, školu, životní styl, naučit se užívat cizí jazyk v praxi, rozšířit si slovní zásobu, používat počítač, využívat internet, umět spolupracovat v týmu. Aktivita eTwinning je iniciovaná Evropskou komisí a ministerstvy školství evropských zemí (více na www.etwinning.cz).
V tomto školním roce plánujeme opět se zapojit do dalšího projektu. Snad se povede vybrat téma, kterého se bude chtít zúčastnit co nejvíce žáků a využít tak příležitost vylepšit své jazykové dovednosti, které jsou v této době nezbytné.
Školní rok 2024/25
Naše škola se i letos zapojila do projektů eTwinningu. V prvním pololetí jsme se soustředili na výstavu a aplikaci k oslavě 100 let výročí školy. Nyní jsme se s devátými ročníky zapojili do projektu European Wishing Wall 2025, kde žáci zpracovávali přání pro rok 2025. Projektu se účastnilo mnoho škol z různých zemí, a tak bylo součástí i představení naší země a školy. Žáci vytvořili barevné plakáty s přáními a sdíleli je na Padletu s ostatními školami.
Mgr. Markéta Horáková, koordinátorka projektu
Školní rok 2022/23
V průběhu měsíců května a června na naší škole proběhl v 7. a 8. třídách projekt eTwinning. Jednalo se konkrétně a projekt s názvem A picture, a Memory. Žáci si měli vybrat nějakou svou vzpomínku (a Memory) a o ní napsat (v anglickém jazyce). K vyprávění ještě přidali fotku (a Picture), která zachycovala místo, kde se odehrával děj dané vzpomínky, nebo něco, co se dané vzpomínky týkalo.
Žáci se celkem s chutí zapojili. Některé práce byly velmi zdařilé a také velmi osobní. Pozitivní bylo, že jazyk daného vyprávění mohl být jednoduchý, právě tak, jak si jeho autor troufl. Většinou si žáci vybírali místa spojená s dovolenou nebo táborem, ale objevily se i vtipné náhodné zážitky z cest. Kupodivu ne všichni si vybrali vzpomínky veselé a pozitivní. I se smutnou vzpomínkou se někdy člověk potřebuje a chce sdílet.
Datum poslední aktualizace: 2. 2. 2025 6:07