První škola v obci byla otevřena v roce 1924. V roce 1928 se začala stavět nová budova na pozemku, který obci daroval piaristický řád. Podmínkou bylo pozemek nevyužít k jiným účelům a ani ho nezmenšit. Vyučovat v nové budově se začalo od ledna 1929. 6. září 2004 byl otevřen 2. stupeň v rámci první přístavby s 6 učebnami. V září 2014 byla otevřena druhá přístavba s 5 učebnami a moderní tělocvičnou.
Ekologické zemědělství - projekt
Informace o projektu 3.A v rámci EVVO.
Třída 3. A absolvovala projekt EVVO s názvem Ekologické zemědělství. Cílem projektu bylo probudit v žácích touhu poznat různé cesty k pěstování plodin a chovu užitkových zvířat.K výuce jsme využili nové odborné učebny 2. stupně. Na úvod si žáci vytvořili myšlenkovou mapu, kde zapisovali, co si představují pod pojmem Ekologické zemědělství. Stejná mapa na konci výuky sloužila k tomu, aby si ujasnili, co se tedy o ekologickém zemědělství dozvěděli a které pojmy k ní nepatří. Různými smysly poznávali jablka a sirupy (jak v bio kvalitě, tak v běžné konzumní kvalitě). Své poznatky si žáci zapisovali. Teprve poté jim třídní učitelka odhalila, které produkty byly v biokvalitě a čím se lišily – vzhledem, chutí, velikostí, cenou, výživovou hodnotou a prospěšností pro tělo aj. Žáci mezi sebou diskutovali, jestli mezi nimi poznali rozdíly. Následovalo čtení z pracovního listu, kde se dozvěděli mj. o tom, jaké logo se pro potraviny v biokvalitě používá. Tímto se zároveň přenesli z plodin na chov zvířat, konkrétně na slepice. Paní učitelka jim pustila připravené video, kde byla ukázka chovu slepic ve volném výběhu, v halách a v klecích. Následně si s žáky říkali o rozdílech značení na vejcích, a co z tohoto označení lze vyčíst. Sami si to potom vyzkoušeli na přinesených vajíčkách. Po rozklepnutí vajíček mohli pozorovat i rozdíly pomocí zraku. Za domácí úkol žáci dostali během dalších 14 dnů pozorovat v obchodech nejčastější výskyt označení vajíček (v jakých podmínkách byly slepice chovány) a za jakou cenu se tato vajíčka prodávají. V rámci projektu pan učitelka hodnotila pozitivně otevřenost žáků ke kritickému myšlení a poznávání toho, že kvalita je pro nás prospěšnější než kvantita, přemýšlení o opomíjené úctě k přírodě a zachovávání tradičního zemědělství u nás - v ČR.
Datum poslední aktualizace: 14. 8. 2022 15:57